Friday 16 March 2012

BENAR VS BATIL...



haihh...skang nie pergi ke mana2 pun org akn bercakap mengenai hati  & perasaan...err...salah ke..??
menjawab persoalan nie...believe it or not..aku pernah berbincang pasal nie ngan sorang kawan aku...dia ada bgtau yang "Hari nie kita mau jaga kita punya hati....kerana hati adalah KUNCI kepada segala2-nya..."
Well...perkara nie sbenarnya bukan laa perkara yg baru..just kadang2 kita ALPA...dan bila kita lalai...mse tu laa kita rujuk balik kat Allah SWT..aku pernah suka,menyayangi seseorang nie...tapi bila pikir balik...aku tau sme nie salah...haha..believe it or not( lagi..) aku ada simpan gambar2 dia..ahaha...*pandainya aku....padahal aku tau benda tu SALAH...then satu hari...Allah kasi hidayah + kekuatan...dari 23 gambar...aku buang 20 daripadanya...haha..
Sebenarnya seseorang tu dilahirkan...Allah SWT cipta utk SUKA kpd kebaikan & BENCI kepada keburukan...sometimes benda yg buruk tu laa yg kita nk pertahankan sgt dengan beranggapan apa yg kita wat betull...tp PERCAYA-lah kita akn penat ngan sme tu....sampai bila lg kita nk bergelumang ngan MAKSIAT..???

No comments:

Post a Comment